Tilbakemeldinger og klager

Feil, mangler eller spørsmål om din bolig 

Her finner du praktisk informasjon om hva du kan gjøre hvis det er feil eller mangler i boligen din eller i fellesområder.

Du kan også sende spørsmål, klage eller gi tilbakemeldinger til Eiendom Bolig på alt som gjelder boligen din, leieforholdet ditt eller fellesområder. Legg gjerne ved bilder av feil eller mangel. 

 
Meld fra om feil eller mangler (logg inn)

Du kan også sende oss en e-post: post.byutvikling@kristiansand.kommune.no

Våre telefonnummer er:

  • Hverdager mellom klokken 08.00 - 15.30:  38 75 50 00
  • På kveldstid og helger ved helt akutte feil og mangler, som for eksempel vannlekkasje, kan du kontakte vakttelefonen på telefon:  905 35 433.
    Merk: Ved unødvendelig uttykninger vil dette medføre kostnad.
Naboklage

Dersom det gjelder klage på naboer, skal dette rettes til Forvaltning og koordinering. For å kunne behandle naboklager på en god måte, vil vi at du skal sende oss skriftlig klage. Dette gjelder særlig for problemer som fortsetter over lengre tid. 

Melder du fra om forsøpling og hærverk, legg gjerne ved et bilde hvis du har det. 
Det er viktig at du oppgir hvem det klages på og hvem du som klager er. Det er ofte behov for ytterligere informasjon og da vil en saksbehandler ta kontakt med deg som klager. 

Send inn naboklage (logg inn) 

Send skriftlig klage til:

Kristiansand kommune,
Forvaltning og koordinering, Helse og mestring,
Postboks 4,
4685 Nodeland

Du kan også sende klagen på e-post: post.hs.forvaltning@kristiansand.kommune.no

Bråk eller andre akutte problemer 

Dersom en situasjon tilsier det må du vurdere å ringe politiet eller ambulanse/legevakt.  
 
Les husordensreglene. 
Hvis du bor i en leilighet i et borettslag eller sameie kan det være andre regler som gjelder for støy. Informasjon om hva slags leilighet du leier finner du i leiekontrakten. 

Klage på avslag

Du kan klage på vedtak om kommunal bolig. Du har klagefrist på 4 uker fra vedtak er sendt deg. Se også opplysninger om dette i ditt vedtak. 

Klage må begrunnes og sendes skriftlig til: 

Send inn klage på avslag (logg inn) 


Forvaltning og koordinering, Helse og mestring,
Postboks 4,
4685 Nodeland

Du kan også sende klagen på e-post: post.hs.forvaltning@kristiansand.kommune.no
 
Link til retningslinjer